donderdag, juli 10, 2008

Weekverslag week 25 2008

Maandag geen bijzonderheden en dinsdag weer cursus gehad. De laatste cursusavond komt er ook aan en dan een datum prikken voor het examen. Van diverse collega's krijgen we nu ook proefexamens die men op het internet heeft gevonden. Leuke oefenstof om door te nemen. Woensdagavond naar Apollo en donderdag een lekker rondje gefiets. Bea had toch nog wat dingen te doen en ik wilde het laatste voor de cursus toch in de middag en avond doornemen en afmaken.

Achterzijde bij mijn zus.

Vrijdag nog een poos mijn zus aan de lijn gehad. Het loopt niet helemaal lekker met de verkoop van het huis. De overdracht is voorlopig uitgesteld, omdat de bank de hypotheek van de persoon die het huis koopt, nog niet heeft verleend. Het scheidingsconvenant blijkt nog niet aanwezig en getekend te zijn. Zus is daar niet blij mee. Daarnaast is er wel een clausule in het contract opgenomen, dat er bij niet afname een boete betaald moet worden. De makelaar is hier voor ingeschakeld en die moet het maar regelen. Daar is hij voor, maar hij doet niets. Geadviseer om hem op zijn plichten te wijzen en anders maar een advocaat in te schakelen en indien nodig maar voor de rechter te dagen wegens verzuimen van zijn plicht(en). Met deze makelaar heb ik met mijn eerste huis verkopen ook wat problemen gehad (ik had aangegeven dat enkele zaken onderhoud c.q. vervangen nodig hadden) maar dit was door hem nooit aan de nieuwe eigenaren doorgegeven. Ik ben toen gedaagd in kort geding, maar aangetoond dat ik gemeld had wat voor onderhoud c.q. vervanging er gepleegd moest worden en heeft de rechter heeft de makelaar ver-oordeeld tot het zelf betalen van de kosten wegens verzuim plus mijn advocaatskosten.

Zaterdag de auto van binnen en buiten schoongemaakt. Ziet er nu weer netjes uit. Veel insecten waren op de voorkant terecht gekomen en het kostte beste wat moeite en vloeistof om dit er af te krijgen. Zondag samen nog een lekker rondje gemaakt en 's-avonds lekker uit eten geweest. Had ik zomaar eens zin in.

Geen opmerkingen: