zondag, november 04, 2007

Weekverslag week 42 2007

Lekker weekje vakantie. We hebben de schuur lekker opgeruimd en de tuin is ook weer schoon. Hebben we de komende tijd geen omkijken meer naar.

Samen hebben we nog een paar lekkere touren gemaakt op de fiets en zijn donderdag ochtend met openbaar vervoer naar Schiphol om een lang weekend naar Londen te gaan. Daar worden weer de Engelse Nationale Kampioenschappen Brassband gehouden in de Albert Hall. Al sinds 1977 kom ik daar. Vorig jaar over moeten slaan in verband met de reis naar Nieuw-Zeeland.
Het bleek heerlijk weer in Londen en snel met de ondergrondse naar Paddington Station, waar ons hotel honderd meter vandaan bleek. Eenvoudig hotel, maar goede schone kamer en heerlijk maar 1 persoons bed. We konden al op de kamer dus snel bagage weggebracht en daarna de stad in. We moesten eerst de kaarten gaan ophalen voor de concerten in de Regent Hall. Voor vrijdag-en zaterdagavond had ik al kaarten besteld voor de Leyland en de Yorkshire Building Society band. Voor het kampioenschap had de Albert Hall de kaarten al toegestuurd.
We zijn daarna op ons gemak gaan rondkijken in de stad naar wat er allemaal te doen was. Op ons gemak door de chinese wijk gewandeld. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje en hebben daar lekker zitten eten. Na het eten met de ondergrondse naar Embankment en daar een wandeling langs de Thames gemaakt. Via Blackfrairs Bridge naar de Parlaiment Buildings langs de Big Ben naar London Eye. Daar rondgekeken en zijn zo verder gewandeld richting Tower Bridge. Onderweg nog wat gedronken en toen naar het hotel gegaan en lekker gaan slapen.
Vrijdag een wandeling gemaakt vanaf Monument (stond helaas in de steigers) en de beklimming (111 treden) ging dus niet. Vandaar rondgewandeld langs Pudding Lane, hier is de grote brand van 1666 begonnen, naar Custom House en Old Billingsgate, de oude visafslag.

Doorgelopen rihting de Tower en via Seethings lane, Trinity square en Savage gardens. Verder door langs Fenchurch street naar het gebouw van Lloyds.
Dit is niet het gebouw van Lloyds maar
een kantoorpand vlak bij Liverpool Street station
Dit is het gebouw van Lloyds.
Het monstrum bekeken maar we vinden er niets aan en doorgewandeld naar Leadenhall Market.
Gezellig marktje en lekkere hapjes alom.

Buiten bij station Embankment stond deze dame in oude kledij te wachten.

Later in de middag nog wat gaan winkelen, maar eigenlijk niet veel bijzonders gezien. Rond een uur of half zes wat gaan eten in een restaurantje en daarna door naar de Regent Hall voor het optreden van de Leyland Band. Als gastsolist trad bij hen op Rex Richardson. Prima trompettist, maar speelde ook fantastisch op de flugelhorn en picolo trompet. Vooral het Concerto d'Aranjuez (voor de kenners van de film Brassed Off het Orange juice concerto) was erg mooi. Ook de band zelf heeft goede solisten, dus er was genoeg te horen en te zien. Rond een uur of elf waren we in het hotel en na een afzakkertje naar bed.

Zaterdag op tijd er uit en na het ontbijt op ons gemak naar de Albert Hall gelopen. Was niet eens zo ver, ongeveer 20 minuten en daarbij lekker wandelen door Hyde Park. Kaarten hadden we al en we waren er rond kwart over negen. Bea is toen een eindje richting Harrots gewandeld en heeft nog wat limonade en wat te eten voor tijdens de optredens gekocht. Om tien uur begon de eerste en de laatste band speelde net voor 5 uur. Hierna een optreden van Black DyKe Mills Band om de jury tijd te gunnen voor het beoordelen (veroordelen) van de bands. Even na zes uur kwam de uitslag. Ik had er 5 van de 6 goed, maar de volgorde was iets anders. Maar ik ben ook geen jurylid.

Na de uitslag naar een eettentje gelopen wat niet te ver af was en daar snel wat gegeten en door naar de Regent Hall voor het optreden om acht uur van de Yorkshire Building Society.

Deze band heeft sinds enkele maanden een paar andere dirigenten. Morgan Griffith, hij was de oude 1 euphonium speler en de oude rot in het vak Richard Evans (onder hem gespeeld bij enkele workshops en play ins in Nederland).

Goed concert, maar er werd nogal stevig geblazen. Af en toe zelfs wel wat te hard voor zo'n kleine concertzaal. Goede solisten en allemaal nog redelijk jonge muzikanten in de band.

Tijdens het optreden ook 2 maal 4 jonge dames op trompet (je hoeft ze echt niet te leren hoe ze moeten blazen) die er ook wel wat van konden. Leuke muziek om naar te luisteren.
Na afloop nog wat nagepraat met bekenden en daarna naar het hotel. Lekker geslapen.

Zondag nog een wandeling gemaakt na het ontbijt. We wilden naar het Barbican centrum, maar door werkzaamheden aan de ondergrondse, is dit niet gelukt. We zijn maar wat gaan zwerven door de stad en hebben nog een aardige tippel door Londen gemaakt. Rond een uur of drie nog wat Thais gegeten, onze koffer opgehaald en met de ondergrondse naar Heathrow. Voor het eerst in al die jaren vertraging bij het vertrek en meer dan een uur later vertrokken we. Mede hierdoor misten we bijna de laatste trein naar Rotterdam, maar dat ging nog net goed. Waren vroeg in de nacht thuis, lekker gaan slapen en de rest zagen we maandag wel weer. Bea is toch de gehele dag thuis en die zou voor de rest zorgen.

Goede concerten gehoord en mooie opnames kunnen maken en 2 dvd's vol van Londen en de optredens. Ook heel wat foto's gemaakt en Bea heeft haar camera ook driftig uitgeprobeerd. Ze hoeft ze toch niet meer af te drukken voor het resultaat, we bekijken ze wel op de pc.