donderdag, juni 23, 2011

Weekbericht week 27 2011

We zijn hard aan het aftellen naar ons groot reisavontuur in Australiƫ. Laatste voorbereidingen zijn nu gedaan en de laatste termijn voor de reis is betaald. We moeten nog wat zaken regelen en mogelijk ook een 4 wheel drive cursus maar eens opzoeken. Mogelijk via de ANWB. Moeten we nog even uitzoeken, maar wat handigheid bij een dergelijke auto lijkt me toch wel wenselijk. Ben toch ook weer niet zo technisch om het zelf allemaal uit te vogelen en Bea staat liever achter de potten en pannen en ik rij veel liever. Dit hebben we ook zo gedaan door Nieuw-Zeeland en daar waren we allebei zeer tevreden over. Op kantoor is het af en toe hectisch, maar daarna volgt gelijk weer een tijdje niets. Maandag werden we platgebeld en dinsdag was het zo rustig dat men zelfs diverse mensen gevraagd waren om mogelijk een vrije middag te nemen. Woensdag lekker thuis kunnen werken en door mijn seniorenverlof ben ik of om 13.00 uur klaar en als ik vroege dienst heb, ben ik al om 12.30 uur klaar. Een prettige ervaring en heb nog lekker wat gefiets in de middag. Een groot rondje gemaakt via Waterwingebied de Beer en zo langs Spijkenisse naar de Slufterdam en dan via het autostrand door naar Rockanje en dan langs de Schapengorssedijk onder langs de duinen naar Hellevoetsluis. 75 kilometer in iets meer dan 2,5 uur, dus met de conditie zit het nog wel goed. Donderdag weer vroeg naar Zuidlaren voor de laatste ronde van het onderzoek. We waren een beetje uitgelaten, maar wat wil je. Het viel niet altijd mee om tussen bloedafnames toch nog wat slaap te nemen. Vanavond begint het feest weer om 20.30 uur en dat gaat zo weer heel de nacht door en toch tussendoor zonder dat ik het had gemerkt, heeft men diverse keren bloed bij me afgenomen terwijl ik rustig doorsliep. Het werd dus eigenlijk een gewenning. Na de maaltijd rond 11.00 uur zijn we daarna weer naar ons bed gegaan en hebben de laatste handelingen over ons heen laten komen. Rond 14.30 uur voor ons welzijn werd er nog een keer bloed afgenomen, maar toen was mijn glucose te laag, namelijk 3.6. Was te laag en de canule moest even wachten. Eerst wat te eten gekregen en na 10 minuten weer glucose gemeten en nu was de waarde gelukkig weer 5.0 en mochten alsnog de canules verwijderd worden. Hierna met de andere 3 deelnemers in de keuken nog een lekkere koek gekregen en een blikje fris en mochten we weer naar huis.

Bea had mijn neef nog gebeld, maar ze heeft me gemaild dat Anneke geen enkel bezoek meer wilde hebben. Ze ligt ook in het hospice in Hilversum en krijgt morfine pleisters. Mijn neef verwacht ook niet dat het nog erg lang zal duren voordat ze zal overlijden. Heb hierna afscheid van mijn companen en ben naar huis gereden. Bij Nunspeet in het Routier restaurant daar weer een lekkere uitsmijter gegeten en ben daarna op mijn gemak naar huis gereden. Was na de grote drukte van 18.00 uur en kon eigenlijk zo doorrijden naar huis. Zaterdag met Bea boodschappen gedaan en daarna nog een toertje gemaakt. Was wel lekker, maar erg veel wind en bij Oostvoorne kreeg ik last van een regenbui en heb een poosje staan schuilen. Na de bui doorgereden en via Brielle en Zwartewaal langs het Kanaal door Voorne weer lekker naar huis gefietst. Zondag een lekkere wandeling gemaakt en daarna lekker rustig aan gedaan. We hadden allebei eigenlijk niet veel puf meer en ook zijn onze gedachten toch regelmatig bij John. Voor Anneke hoop ik dat het niet te lang meer duurt, maar zal haar zeker missen met haar droge humor en opmerkingen die wel hout snijden.

Geen opmerkingen: