zondag, juni 19, 2011

Weekbericht week 26 2011

Maandag weer vroeg op. Komende weken om 07.30 uur beginnen. In het eerste deel van de dienst niet veel telefoontjes en om 08.00 uur Siebel incidenten oplossen en diverse collega's op weg helpen in Siebel. Leuk om te doen en ze op handigheidjes en tips en trucs wijzen en de hulp-middelen tonen waar veel van kunnen opsteken. Afwisselende diensten heb ik de rest van de dag en vermaak me wel. Dinsdag hetzelfde verhaal en ook de repetities bij Concordia zijn weer over. De repetities van Apollo lopen nog twee weken en dan is het ook voor 6 weken over. Woensdag voor de laatste keer een lange werkdag. Heb volgende week voor de eerste keer een senioren verlof. 's-MIddags ben ik voortaan op woensdag na 12.30 of 13.00 uur klaar. Middag staat geheel ter beschikking. Ook prettig, want vroeger waren er wel repetities bij Apollo, dat Bea met de bus naar Goedereede ging en ik met de auto rechtstreeks naar het repetitie gebouw reed. Donderdag weer op tijd mijn koffer gepakt en weer naar Zuidlaren. Heb het rustig aan gedaan, want het weer was niet zo goed. Maakt ook niet zoveel uit, als ik maar even voor 10.00 uur me meldt bij de receptie. Ronald en ik hebben weer wat gezien op You Tube en je kan heel veel leuke filmpjes of mooie persiflages vinden van bekende artiesten. De maaltijd is altijd rond 12.00 uur en heeft iedere keer hetzelfde recept. (Deze week veel tomaten in de rauwkost en ik hou niet van tomaten. ) In de middag weer een kopje koffie (met zoetje en magere melk) en om 18.00 uur onze hoofdmaaltijd (Worteltjes met vis.) Na het diner kunnen we nog even bij elkaar zitten en dan start het hele circus in de loop van de avond en worden we weer verzocht om ons naar bed te begeven. Dezelfde handelingen als vorige week (mogelijk weer andere medicijnen) krijgen we toegediend. Rustige nacht gehad en sommige keren ben ik gewoon door het bloedafnemen heen geslapen. Tegen een uur of zes ben ik weer echt wakker geworden en heb nog wat met de verpleegsters gekeuveld. Die staan toch ook de gehele nacht door en kunnen pas na 08.00 uur weer naar huis en komen de vergangsters. Het gaat nog door tot ongeveer 11.00 uur, dan is zo'n beetje alles afgehandeld. Nog enkele kleine handelingen en het verwijderen van de canules, dan kunnen wij ons bed weer verlaten. We waren rond 15.00 uur klaar en we zijn weer met onze groep naar het busstation gelopen en vlak daarbij had ik mijn auto geparkeerd en kon zo snel door naar huis.

Heb me niet gehaast en had ook een sms-je van Bea gehad. Met Anneke, de vrouw van mijn neef, gaat het helemaal niet goed en is opgenomen in het hospice in Hilversum. Ze heeft ook aangegeven dat ze eigenlijk geen visite of bekenden meer wil zien, alleen John wil ze nog rond zich heen hebben. Ik ben daarom de normale weg naar huis gegaan en heb Hilversum even links laten liggen. Ik heb ook het idee, dat we niet lang meer moeten wachten op het overlijden van Anneke. Ze wordt onder de morfine gehouden om de pijn en het kuchen te verminderen en hier door slaapt ze erg veel. Zaterdag met Bea boodschappen gedaan en getracht een poosje te fietsen, maar veel wind en toen het begon te regenen heb ik rechtsomkeert gemaakt. 's-Middags nog wat gedaan aan het weblog en nog wat achterstanden weggewerkt. Zondag samen gaan wandelen door Hellevoesluis en wat foto's gemaakt van de renovatie die in Hellevoetsluis aan de gang is. 's-Middags lekker in het zonnetje gaan zitten en rustig aan gedaan. Morgen weer vroeg beginnen.

Geen opmerkingen: