zondag, juni 19, 2011

Weekbericht week 24 2011

Maandag was 2e pinksterdag, dus thuis nog lekker wat dingen kunnen doen en mijn koffertje in orde gemaakt voor Zuidlaren. Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Mijn medelotgenoten zie ik daar pas. Mogelijk kan zelfs zijn, dat ik als reserve wordt aangewezen en dan kan ik vrijdag-ochtend weer onverrichter zake naar huis. Dinsdag lekker gewerkt en 's-avonds weer naar Ouddorp voor reptitie Concordia en woensdag weer naar Apollo. Nieuwe stukken zijn niet lastig, alleen de Slavische Rhapsodie is echt lastig. We zijn maar met 2 solo-bugels en eigenlijk heb je er vier voor dit stuk nodig. Wordt nog een heet hangijzer of misschien komt er nog een ander nummer voor in de plaats. Maak me er ook maar niet druk over, want ik speel 3 september niet mee met het concert.Verder werden we nog opgeschrikt door een telefoontje van mijn neef John. John is vorig jaar oktober met de vut gegaan, maar begin dit jaar kreeg hij wat last in de sportschool. Deze hebben hem doorverwezen naar de huisarts en bij nader onderzoek is gebleken dat hij behoorlijk aan het dichtslibben was. Is daarvoor in april geholpen en was eigenlijk snel weer op de been en wandelen en fietsen ging eigenlijk weer prima tijdens de revalidatie. Echter Anneke, de vrouw van John bleef maar last houden van een mogelijk verwaarloosde longontsteking en is in half mei opgenomen. Na enkele onderzoeken kwam er eigenlijk als een donderslag bij heldere hemel naar voren dat ze een kwaadaardige vorm van longkanker heeft en de arts had aangegeven dat ze mogelijk nog maar enkele maanden te leven heeft. We waren beiden toch wel van streek toen Bea het nieuws aan me vertelde. Donderdag vroeg op (04.30 uur), tanden poetsen en scheren en boterham gegeten. Bea prettige dagen gewenst en daarna in de auto gestapt en naar Zuidlaren gereden. Was even na acht uur in Zuidlaren, maar stond bij het Keuringsstation en ik moest naar de kliniek. Was gelukkig niet ver en heb de auto op de parkeerplaats gezet en ben lekker een eind gaan wandelen. Kan wel binnen gaan zitten, maar dan moet ik toch wachten tot 10.00 uur. Rond 09.45 uur ben ik weer naar het gebouw gegaan met mijn koffertje en me gemeld. We werden ontvangen door enkele verpleegsters en we moesten een buisje vullen met urine en daarna konden we naar de onderzoek kamer om ons te wegen. Mijn gewicht was 71,2 kilo. Hierna werden we naar onze zaal gebracht en daar waren 5 bedden. In de loop van de avond zou bekend worden wie als reserve is aangewezen. Het was Rob Oort en deze kon de nacht nog verblijven in het gebouw en de volgende ochtend kon hij weer met openbaar vervoer naar huis. We hebben tussen de middag onze broodmaaltijd gekregen (3 boterhammen) 2 ons rauwkost en wat beleg en 15 gram boter voor 3 boterhammen. Melk erbij en yoghurt. 's-Middags nog een snack (koffie met een zoetje) en rond 18.00 uur kregen we onze warme maaltijd. Afgewogen 80 gram aardappelen, 2 ons groente en een stukje vlees (100 gram). Hierna de afwasautomaat gevuld met onze borden en bestek en terug naar onze kamer. Het spektakel gaat tussen 20.00 en 20.30 uur beginnen. Dan komt er een arts langs (dhr.Salah) welke een canule inbrengt in zowel de rechter als de linkerarm. In de rechterarm de canule voor de infusen en in de linkerarm de canule voor het afnemen van bloedmonsters. Het afnemen van bloed gaat op de seconde nauwkeurig. Mijn lotgenoot Jan was de eerste, ik was de tweede, Ronald was de derde en Mohamed was de vierde. In totaal werden er van 21.00 uur tot de volgende middag 13.25 102 keer bloed afgenomen bij ons. Rond 13.30 uur als je bloedsuiker nog boven de 4 zit, kunnen de canule's weer verwijderd worden en daarna kan je echter niet direct onder de douche. Na het uithalen van de canule mag je nog twee uur niet douchen. Ik heb er dan ook geen gebruik van gemaakt. Alleen schoon ondergoed en een lekker ruim shirtje en makkelijke broek ben ik met mijn lotgenoten meegelopen naar de bushalte en ze uitgezwaaid. Ben naar de parkeerplaats gelopen en heb de auto genomen en ben op mijn gemak gaan rijden. Voelde me heel fit en had eigenlijk nergens last van. Onderweg bij Nunspeet bij een Routiers restaurant gestopt en een lekker grote uitsmijter besteld met koffie en deze heerlijk op mijn gemak naar binnen gewerkt. Bea had me gemaild dat ze met de trein naar Hilversum zou gaan om John te ondersteunen en huishoudelijke zaken voor hem te doen, zodat hij zich om Anneke kan bekommeren. Even rond 19.00 uur was ik bij hen en een poosje met Anneke wat gepraat, maar ze ziet er niet florissant uit en was nog druk bezig met het verwerken van de klap. Aangezien ik al gegeten had, maar Bea, John en Anneke nog niet zijn John en Bea in de kamer gaan zitten en heb ik Anneke geholpen. Na de koffie en rond 20.30 uur zijn Bea en ik weer in de auto gestapt en lekker naar huis gereden, maar het was wel heel stil in de auto. Ook Bea en ik moesten toch wel even slikken toen we Anneke zagen. Zaterdag concert gedaan met Concordia bij de Vuurtoren. Was gelukkig een stuk drukker als vorig jaar en de omstandigheden waren een stuk beter. Ging best wel lekker, alleen me niet ingespannen en voelde met net als vrijdagmiddag best wel fit. Me toch maar ingehouden. Zaterdag avond zijn we lekker uit eten gegaan bij de Bodega. Morgen mogelijk weer een tourtje met Bea. Die houdt een lekker rustig tempo aan en hoef ik me eigenlijk niet bij in te spannen.

Geen opmerkingen: