zondag, maart 01, 2009

Weekbericht week 04 2009

19-01
Maandag was een heerlijke dag om te skiën. Vannacht is er nieuwe sneeuw gevallen (centimeter of 15) wat ons echt wel goed uitkomt. Alle liften zijn in bedrijf en de pistes liggen er prima bij. Onze groep bestaat uit 10 t0t 15 personen. Het is nog even wennen aan elkaar, maar als bezem-skiër hou ik de boel in de gaten. Gaat niet veel mis en we kunnen een lekker tempo onderhouden. Ook als we verzamelen laten we de laatste weer even op adem komen. Men heeft daar niet altijd erg in, maar als de laatste aankomt en de eerste gaat gelijk weer verder, is de mindere skiër aan het eind van zijn latijn. Onderweg nog een keer gestopt voor koffie met wat lekkers erbij en rond 13.00 uur naar het middageten. Met de groep een plekje gevonden in de zon en lekker bord spagetti genomen met wat te drinken (geen bier). Rond kwart voor twee weer op de terugweg naar Söll en weer heel andere pistes genomen, zodat we niet steeds dezelfde route skiën. Tegen 16.00 uur weer bij de lift. Bea is met de lift gegaan, want ze was blij dat het zo lekker was gegaan, maar de dalafdaling wilde ze later in de week doen.
20-1
Het is Bea's DAG. Vandaag wordt ze vijftig jaar. Ze wist het niet maar er waren wel wat dingetjes geregeld. Ze wist niet dat ik de jurk die mijn zus Ina aanhad (14-12 50 geworden) door mij was opgehaald. Dat was dus de eerste schrik. Daarna mee naar beneden en langs iedereen in die mooie bloemetjesjurk. Ze vond het niet helemaal prettig, maar heeft het toch gedaan. Tijdens het ontbijt is er nog voor haar gezongen en er volgen in de loop van de dag nog wat verrassingen. Het ski-weer was redelijk, maar niet zo goed als maandag. De noodzakelijke koffiestops gemaakt, lunch met elkaar gedaan in een goed restaurant op de piste tussen de middat gegeten. Weer rond 16.00 uur bij de lift en de dalafdaling gedaan en Bea weer met de lift naar beneden. 's-Avonds was de tafel waaraan we zaten versierd en tot slot werd het toetje voor Bea apart opgediend. Later op de avond is er nog Bingo gespeeld en haalde ik wat leuke prijzen op. Kadobon voor Douglas zat er bij.
21-1
Skiën van Bea gaat steeds beter, maar bij mij wil er niets lukken en ik voelde me ook al niet erg lekker bij het ontbijt. Ben rond 12.00 uur naar het dalstation gegaan en wat lichts gegeten en daarna in bed gedoken. Rond 5 uur kwam Bea kijken en toen lag ik nog te slapen. Heb daarna een douche genomen en mee naar beneden voor het avondeten. Wel lekker gegeten, maar voelde me nog steeds niet goed. Op tijd naar bed en de volgende dag maar zien hoe het gaat. Ook nog een paar paracetamol tabletten ingenomen.

22-1
Bea heeft nog steeds nergens last van en ik was wel wat opgeknapt, maar ga niet mee skiën. Mogelijk nog een paar uurtjes slapen en tegen de middag kijken hoe ik me voel. Rond een uur of twaalf opgestaan en douche genomen. Ik voelde me ook wel wat beter. Daarna op het gemak naar de skilift gelopen en ben naar boven gegaan. Vanuit de lift nog wat foto's gemaakt van het kerkje dat op de helling staat. Bij het restaurant kwam ik nog een paar bekenden van de groep tegen en ben daar in het zonnetje gaan zitten en wat gegeten. De frisse lucht heeft met wel goed gedaan, want 's-avonds voelde ik me toch wel een stuk beter. Rustig aan gedaan en op tijd naar bed.

23-1
Vrijdag ochtend voelde ik me weer redelijk en ben lekker met de groep meegegaan. Kon wel voelen dat ik de afgelopen twee dagen niet in orde was, maar skiën ging weer redelijk. In een lekker tempo een groot rondje gemaakt, want voor het merendeel is het de laatste skidag. Koffiestops en eten onderweg op de pistes gedaan en moe en voldaan de dag afgesloten met de dalafdaling. Voor het eten vast begonnen met het inpakken van de spullen en alleen de noodzakelijke dingen gaan in de handbagage. Morgen alleen de skis nog in de zakken doen en bij de spullen zetten. 's-Avonds na het diner gezellig met een groep zitten praten en rond elf uur naar bed.
24-1
Zaterdag weer op rijd bij het ontbijt en heb het me best laten smaken. Mijn eetlust is gelukkig niet geraakt door de griepaanval. Na het ontbijt de spullen naar de verzamelplaats gebracht en gecontroleerd of alles er van ons stond. Daarna met een groep naar het dorp gewandeld en wat inkopen gedaan. Koffie gedronken met wat lekkers en tussen de middag een lekker broodje. Voor het vertrek vanavond is er nog een diner voor iedereen. Een drie gangen diner met soep o.i.d, schnitzel met pommes frites en lekkere groente en als toetje een lekker ijsje. Even voor 19.00 uur is de bus voorgereden. Laden van de spullen is met een grote groep zo gebeurd. Even voor 20.00 uur ingestapt en weer op weg naar huis. De reis verloopt voorspoedig en onderweg komen we geen nare dingen tegen. Rond 07.00 uur komen we in Hellevoetsluis aan bij de sporthal. Onderweg getracht mijn ouders te bellen, maar kreeg ze niet te pakken. Ben naar hun huis gelopen en heb flink hard aan de bel getrokken. Even later was er weer leven in huis en de deur werd opengedaan. Pa en ma zouden voor ons het ontbijt verzorgen maar we waren veel te vroeg in Hellevoetsluis. Ik ben daarna met de auto onze spullen op gaan halen. Afscheid genomen van de medereizigers en door naar het ontbijt wat nu gereed staat voor ons. Prima reis geweest, jammer dat ik last heb gehad van de griep.

Geen opmerkingen: