zondag, maart 01, 2009

Weekbericht week 03 2009

Over vier dagen gaan we weer met de buurtvereniging op vakantie. Zie er wel naar uit, maar voel me de laatste dagen niet altijd goed. De verkoudheid die ik half december opgelopen heb in Zeist speelt me nog steeds parten. Heb dagen dat het prima gaat, maar ben 's-avonds soms zo moe als een hond en heb nergens zin meer in. Maandag was het ook weer erg druk op de wegen en was net voor 08.00 uur in Zeist, maar dan kan je haast geen parkeerplaats meer vinden. In een wijk vlakbij heb ik toen maar een plaatsje gezocht. Was wel lekker op tijd klaar en terug weinig of geen last van files. Dinsdag en woensdag lekker in Bergen op Zoom. Geen drukte onderweg maar aan de telefoon druk en veel lastige vragen. Woensdag avond iedereen prettige dagen gewenst en de vakantie kan beginnen. Donderdag de laatste spullen gehaald en wat dingen voor in de bus en op de piste. Wat limonade, snoep, bammetjes e.d. Vrijdag alles in de auto geladen en op tijd naar de sporthal. Bea met de spullen afgezet en daarna Arie van Vliet even geholpen met zijn auto thuis te brengen. Hem daarna weer bij de sporthal afgezet en de auto bij mijn vader en moeder op de parkeerplaats gezet. Daar hebben ze er zicht op en kan er niet zo veel gebeuren. Hooguit als 's-nachts de jeugd uit de disco en zo komt en dan tref je de volgende ochtend nog wel eens een gemolde abri of zo aan, of ze hebben de spiegels van auto's er af geschopt. Veel bekenden gezien, maar toch ook weer een aantal nieuwe gezichten. Ook enkele oude bekenden zijn er niet, maar die hadden al vakanties geboekt naar andere bestemmingen. Vaak bleken ze 40 of 50 jaar te zijn getrouwd en gingen lekker weg met de kinderen. De bus weas gelukkig erg vroeg en we hebben alle spullen snel ingeladen en even voor 19.00 uur reden we van de parkeerplaats. Goede reis gehad en 2 maal onderweg gestopt. Waren even na 07.00 uur waren we bij ons hotel in Soll (vlak bij Kufstein). Met z'n allen de bagage naar de lift en dan door naar de 1e etage gebracht. Daarna was er een ruimte voor ons gereserveerd waar we ons ontbijtbuffet konden nuttigen. Daarna konden we de dag naar eigen believen indelen. We hebben het plaatsje verkend en zijn bij de skilift wezen kijken. We kunnen er wel naar toe lopen, maar dat is nog een aardig eind. Skibus stopt 30 meter van het hotel, dus die zal best wel gebruikt worden.Verder was er het verzoek om rond 3 uur weer in het hotel te zijn, aangezien er nu veel mensen in het hotel zijn en de vertrekkende groep zou rond 20.00 uur opgehaald worden. Dan kan onze groep om 19.00 uur eten en de vertrekkende groep van 17.30 uur tot 19.00 uur. Lekker druk voor de keuken. Maar het heeft ons allen best gesmaakt. Na afloop van het diner zag je wel bij diverse personen het lichtje langzaam uitgaan en veel mensen lagen rond 22.00 uur wel op bed. Zondag lekker ontbijtbuffet en ook genoten van de yoghurt en fruit wat er bij lag. Rond 09.00 uur naar de skibushalte en even later kwam de bus. Waren redelijk snel bij de skilift en lekker naar boven. Weer was redelijk en de gehele dag lekker kunnen skiën. De piste mag wel wat nieuwe sneeuw hebben, maar voor de rest prima in orde en keuze te over. Zondag lekker gebruikt om weer in te skieën en morgen gaan we een langere trip maken langs diverse plaatsjes in de omgeving. Ook zijn er voldoende restaurants en via via gehoord welke zo'n beetje de beste zijn. Makkelijk voor tussen de middag.