vrijdag, december 26, 2008

Weekbericht week 52 2008

Heerlijk om eens lekker uit te slapen en niet om 5 uur te moeten opstaan. We waren wel op tijd uit de veren, maar alles kan nu lekker op ons gemak. We hebben alvast wat dingen ingeslagen voor 1e kerstdag en maken zelf ook nog wat lekkere dingen voor het buffet. Onze ouders komen eten en we maken er een gezellige dag van.
Rest van de dag bezig geweest met de database. 's-Middags nog een telefoontje gehad van mijn moeder. Ze wilde weten wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben en ik wist wel iets. Ben dinsdag met haar naar Foto Klein op het winkelcentrum gegaan. Ik heb daar namelijk een scanner gezien om negatieven om te zetten naar een bestand op de pc. Deze is in de aanbieding en ik had het er afgelopen weekend nog met Bea over gehad. Het ding viel best in goede aarde bij haar, want zelf hebben pa en ma ook veel foto's en negatieven en dia's. Wij hebben op zolder ontzettend veel fotonegatieven in een kist zitten van ongeveer een kubieke meter. De negatieven willen we niet wegdoen, maar de kist wordt alleen maar voller. Bea heeft nu wel een digitale camera, maar ze heeft ook de analoge camera nog en deze wordt ook nog regelmatig gebruikt (nog een souvenir van de reis door Indonesiƫ van ons beiden). Ik kreeg dus wel het verzoek om het voor hen ook maar gelijk te scannen, waar ik binnenkort mee ga beginnen.
Dinsdag nog een rondje wezen fietsen, maar de verkoudheid blijft me lastig vallen en ik heb constant een druipneus. Is dus een korter rondje geworden als dat ik gepland had.
Woensdag samen weggeweest en het 's-avonds maar gemakkelijk gehouden.

1e kerstdag rustig samen thuis en hadden met mijn ouders afgesproken om rond half vier bij ons te komen. Bea zou haar vader en moeder ophalen en dan gezellig een klein hapje en een borreltje voor de liefhebbers. Rond half zeven lekker aan tafel en men heeft niet veel laten staan van het buffet, zowat alle schalen en schaaltjes waren leeg.
Vrijdag hebben we een lekkere wandeling gemaakt door de duinen om een frisse neus te halen. Ook mooie foto's kunnen maken van de winterse omstandigheden. Zaterdag weer redelijk wat mensen op visite en gezellige avond. Zondag me weer voorbereid op de komende werkweek.

Geen opmerkingen: