zaterdag, maart 19, 2011

Weekbericht week 12 2011

Kreeg afgelopen zondag van Bea de vraag of ik bij het dagorkest wil helpen. 21 april is er een concert in Mijdrecht, maar haar collega cornettist is dan een weekje met vakantie. Ik heb berichtje naar de planning gezonden of het mogelijk was om mijn roosterdag enige weken te wijzigen van donderdag naar de woensdag. Twee dagen later bevestiging dat het was geregeld. Dus woensdag nu twee repetities. Apollo 's-avonds en het Dagorkest in de ochtend. Kan ik tussendoor toch nog gaan fietsen. Verder loopt de week een anders dan anders. Veel vergaderingen en bijeenkomsten in verband met de nieuwe registratietool en het kennisgebeuren voor HYLO. Er wordt flink gang achter gezet, maar we krijgen niet veel tijd om de kennis die we nodig hebben tot ons te nemen. Er zijn al meerdere collega's die melden dat de tijd te kort is om de elearnings te doen. Grote kans dat het mis kan gaan en zitten we ermee. Daarnaast wordt er nu ook begonnen met het uitrollen van Windows 7 voor de organisatie en daarna de lokale banken. (ongeveer 60.000 pc's in totaal).

Woensdag de eerste repetitie bij het dagorkest en me best vermaakt. Veel muzikanten ken ik al jaren via hun vereniging maar nu weer in een andere omgeving. Ze komen uit alle verenigingen van Voorne Putten en Rozenburg en zelfs daarbuiten. Het repertoire is niet zo moeilijk en ik speel het makkelijk weg. In de pauze gezellig praatje met de dirigent Cees Kramer sr. die ik nog ken van zijn beurten als invaldirigent bij Voorne en Putten. Rustige man en weet wat hij wil met het orkest.

Door de drukte van bezette avonden repeteer ik niet veel meer thuis. Doe ik gewoon tijdens de repetitie's door. Gemiddeld nu 8 tot 10 uur aan het spelen op repetities van verenigingen. Alleen het fietsen schiet er toch een beetje bij in, maar dat haal ik later wel in. In het weekend niet meer gespeeld en ga zondag met Bea nog een lekker rondje fietsen om eens lekker op te waaien.

Geen opmerkingen: