zondag, juni 20, 2010

Weekbericht week 22 2010

31-05 Maandag Enige tijd geleden zijn we met de trein naar Zwolle en Amersfoort geweest. Eigenlijk hadden we daar vanuit Zwolle naar Kampen willen gaan, maar het liep niet zo als wij wilden, dus hebben dit nu maar ingehaald. Het reizen over de niet snelwegen vinden we prettiger Op sommige plaatsen zagen we hoge schoorstenen staan, maar konden niet zeggen waar ze voor waren. Wat later kwam bij een restaurant `De Kalkovens. Na wat omzwervingen kwamen we op de juiste weg en tegen een uur of twaalf waren we in de buurt van Kampen. Als snel een camping gevonden en konden zelf een plaatsje zoeken. Camping Severingen. De tent was redelijk snel opgezet en ´s-middags met de auto naar Kampen en daar de rondwandeling gemaakt. Mooi stadje en veel doet nog denken aan de oude Hanze steden waar Kampen bijhoorde. ´s-Avonds lekker gegeten en weer in het boek van Dan Brown gedoken. Er spannend beschreven en in een razend tempo komt alles voorbij. Bea heeft dan ook moeite om me in een gesprek te krijgen. Wel wordt ik iedere keer op tijd naar bed gestuurd en de zaklamp krijg ik niet mee. Anders is het boek morgen uit.

01-06 Dinsdag Op tijd opgestaan en willen een toer maken richting Elburg en dan langs de kant de randmeren bekijken die naar tussen de oude kust en de nieuw gemaakte polders liggen. Wordt een leuke fietstocht en we hebben er een lekker tempo in. Het is af en toe even zoeken naar de route bordjes, maar we komen toch redelijk snel aan in Elburg. Is een oud vestingstadje met meer dan 350 beschermde stadsgezichten. Leuke foto's en video kunnen maken en aan het eind van de rondgang hebben we een lekker bakje koffie genomen met wat lekkers. Rond 14.oo uur zijn we vertrokken richting Kampen, maar op één of andere manier worden we rond Elburg geleid en dan komen we pas de bordjes tegen van de route die langs de randmeren loopt. Er staat een lekker zonnetje en we rijden in een rustig tempo. Bij sommige gebouwen langs de waterkant barst het van de zwaluwen en onder het overstek zie je veel nesten zitten. Ook een fuut kunnen filmen die er rondzwom en regelmatig onderdook om insecten en visjes te vangen. Bij het gebouw ook wat gegeten en gedronken en daarna de tocht naar Kampen afgemaakt. 's-Avonds nog een toertje met de auto wezen maken. Nog wat gelezen, maar het wordt al snel wat frisser en we duiken rond 22.30 lekker in de slaapzakken.

02-06 Woensdag. Op tijd opgestaan en toilet gemaakt en ontbeten. Hierna de spullen in de auto gebracht en daarna de tent afgebroken. Wordt al een routine. Rond 09.00 uur de camping beheerder gemeld dat we weer vertrekken en zijn gaan toeren richting Weerselo. De tom tom is ingesteld op het rijden via de normale wegen en geen snelwegen. Rijden door mooi gebied en rond 12.00 uur in de plaats van bestemming aangekomen, Weerselo. Leuke kleine camping met boerenijs. Mooi gelegen in het Twentse landschap. Tent opgezet en daarna lekker gegeten. Daarna kleine toer gemaakt en mijn ouders gebeld. Waren op de camping dus zijn we een bakkie koffie gaan doen. Bijgepraat en wat plannen gemaakt voor morgen.

03-06 Donderdag. Wij gaan lekker fietsen door de omgeving (Kanaal Nordhorn-Almelo) over fijne wegen en door leuke plaatsjes. We vergeten niet ons kopje koffie met een stuk appeltaart. We waren lekker aan het toeren en we zaten plotseling op landgoed Singrave vlak bij Denekamp. Mooi landgoed met leuke watermolen en goed restaurant (beetje prijzig). Daarna verder gefietst en we hebben een rondje gemaakt van bijna 80 kilometer. Goed voor de eetlust vanavond, want aan het eind van de middag halen we mijn ouders op en gaan lekker ergens eten. Gezellig gegeten, maar de porties (zelfs de seniorenporties) zijn eigenlijk veel te groot. Daarna mijn ouders weer teruggebracht en nog even nagepraat. Morgen maken we weer nieuwe plannen en zien wel waar we heen gaan.

04-06 Vrijdag. We hebben besloten om richting de Hoge Veluwe te gaan. Mooie fietsgebieden en ook mooie omgeving. We stranden op een camping bij Wekerom, dicht bij Otterlo. Mooie plaatsen en prima sanitaire faciliteiten. Tent opgezet en 's-middags nog een leuke toer gemaakt. 's-Avonds nog een toer met de auto gemaakt in de omgeving en leuke plaatjes geschoten.

05-06 Zaterdag. Al vroeg op en snel toilet gemaakt en gegeten. Daarna naar het park de Hoge Veluwe gereden en kaartje gekocht. Is een dagkaart, dus je mag van het park af, maar later ook weer terug er op. Via de ingang bij Otterloo zijn we naar binnen gegaan en langs het Kröller-Möller museum gereden. Daarna richting het jachthuis Hubertus en langs het beeld van de Wet. Staat op een zandverstuiving, maar wel een mooie gebied. Van het Jachthuis mooie foto's kunnen maken. Daarna zijn we verder gaan fietsen en kwamen een paddestoel tegen waarop een observatiepost stond aangegeven van wild. Hebben daar mooie foto's kunnen maken van een kudde herten. Liepen ook enkele mannetjes herten bij met mooie grote geweien. Daar ongeveer een uur geweest en zijn toen doorgereden naar een uitgang bij Hoenderloo, waar we bij een pannenkoeken restaurant lekker hebben gegeten. Daarna weer het park in en rijden we via andere paden weer naar andere mooie gebieden toe. Rond een uur of 7 waren we het zat en zijn naar de uitgang gereden en terug naar de camping. Bij elkaar ongeveer 90 kilometer rondgereden in het park.

06-06 Op tijd op en lekker opgefrist. Goed ontbeten en de tent ingepakt. Daarna zijn we gaan toeren richting Chaam. Regelmatig komen we weer wegomleggingen tegen en moeten aardig wat omwegen maken om op onze bestemming te komen. Eerst bij een grote camping gekeken, maar dat leek ons niks. Wat verder doorgereden richting Alphen en daar zagen we een bordje naar een routebordje. Dit gevolgd en vlak bij het routebordje van de knooppunten zat een svr camping. Zijn gestopt en er was nog wel een plekje voor ons. Tent op gezet en na de inrichting naar het toiletgebouw en daar hing een briefje met informatie en festiviteiten. In Chaam zou er een kapellen festival zijn en we zijn er naartoe gefietst. Leuk om te zien en te horen, maar je kan wel verschil horen wat een dweilband is of wat een gezelschap is wat ook serieuzere muziek speelt. Sommige kapellen spelen een beetje vals. Poosje daar gestaan en rond 17.00 uur weer naar de camping terug te gaan. We hebben eigenlijk geen zin om te koken en we hadden in de inforuimte een menukaart van een afhaal chinees gezien. Hebben daar 1 persoons maaltijden. Zijn er maar naartoe gereden en hebben het ons heel goed laten smaken in de tent. Heb ook deze avond het boek van Dan Brown uitgelezen dus we konden echt weer op tijd naar bed.