donderdag, januari 27, 2011

Weekbericht week 02 2011

Deze week staat in het teken van de vakantie naar Oostenrijk. Maar 3 dagen werken en dan donderdag de spullen inpakken en koffers pakken en we zijn gereed voor de strijd. We hebben een groep van 35 personen en via Eindhoven Airport moeten we nog enkele reizigers ophalen. Woensdag nog een repetitie in Goedereede en dan ook donderdag de instumenten uit elkaar halen en netjes in de koffer doen. Vrijdag nog wat kleine dingen in de winkel halen voor onderweg. Sleutel hebben we aan de buren gegeven zodat ze de post e.d. kunnen verzamelen. Rond 16.30 uur zijn we naar de sporthal gereden met de bagage en de eerste mensen kwamen net aan. Spullen netjes tegen de muur van het zwembad gezet daarna de auto bij mijn ouders voor de deur geparkeerd. Even voor 17.30 uur was de bus er en we hebben snel alles ingeladen. Rond 17.50 zijn we vertrokken na afscheid genomen te hebben van de achterblijvers. Het weer was niet al te best, maar we hebben gelukkig lekker door kunnen rijden en rond 19.30 uur waren we op Eindhoven airport. We hebben koffie met wat lekkers genomen en rond 20.00 uur zijn we verder gereden naar Heerlen om nog wat medereizigers op te pikken. Daarna een goede reis gehad richting Uderns en even voor 08.00 uur zijn we aangekomen. Bagage konden we opslaaan in een aparte ruimte en daarna konden we ons melden voor het ontbijt. Smaakte ons best en er is een uitgebreide keuze. Rond 09.30 uur zijn we de wandelschoenen gaan aantrekken en zijn we naar Kaltenbach gewandeld. De skipassen kunnen we bij de lift ophalen en daarna zijn we het stadje ingegaan. Niet groot, maar gezellig druk en we zijn wat omhoog gegaan, waar we een hotel zagen met een mooi uitzicht over het dal. Lekker kopje koffie met lekkers en daarna weer op ons gemak teruggewandeld naar Uderns. Met de bus blijkt het ongeveer 10 minuten te zijn om bij de skilift te komen in Kaltenbach, dus geen lange reis. Weer is lekker en rond de 8 graden in het dal. Veel te warm voor de tijd van het jaar. In het dal ook nog maar weinig sneeuw. Kleine apres-ski gehouden en om 17.30 naar de kamer. Omgekleed en rond 18.30 uur naar het diner. We hebben vanavond een buffet, dus we kunnen voorgerecht, hoofdgerecht en toetje zelf halen. Lekker makkelijk en het smaakte ons prima. Rond 21.00 uur begonnen de eerste mensen toch last te krijgen van slaperigheid en rond 10.30 uur zijn we ook in het mandje gedoken. Heerlijk geslapen. Alleen die dekbedden zijn zoooooo warm en tenslotte maar het raam opengezet en het dekbed uit de hoes en onder de hoes verdergeslapen.
16-1-2011 Zondag waren we lekker op tijd op en zaten rond 08.00 uur aan het ontbijt. Langzaam maar zeker kwamen de anderen ook naar beneden en rond 09.15 uur wilde Arie met de groep skiërs vertrekken met de bus. De groep skiers bestaat uit Arie, Siet, Marcel, Gijs, Dick, Gerrit, Piet en Bea. De andere groep bestaat uit Albert, Yvonne, Koen, Roel en Chris. Door omstandigheden zijn er enkele paren afgevallen en waren de skiërs in de minderheid. Met de bus naar Kaltenbach en direct door de lift in. Helemaal naar boven (rond 2100 meter hoog) en daar trekken we onze eerste baantjes. Daarna met stoeltjes lift omhoog (rond 2400 meter hoog) en dan de eerste lange afdaling naar de cabineliften. Sneeuw is goed en het gaat eigenlijk best wel makkelijk. We maken nog heel wat toertjes en rond 11.30 uur koffie met lekkers en 12.00 uur weer verder. Om 13.00 uur eten en drinken en daarna nog tot 15.00 uur geskiëd. Helaas begint de sneeuw nu wat papperig te worden en voordat er wat gebeurd nemen we de lift naar beneden. De dalafdaling is wel te doen, maar veel ijs volgens mensen die dit gedaan hebben. Rond 16.00 uur in het hotel en apres-ski gedaan. Voor de liefhebbers stond er koffie met koek of soep klaar waar men gebruik van kan maken. Ook was het bij het avondeten zo, dat de wijn en bier gratis waren. Het is me niet opgevallen dat er misbruik van is gemaakt. Het bleef lekker gezellig en na 21.00 uur moesten we alles zelf betalen. De eerste dag zit er op en we hebben er goed van genoten.