donderdag, oktober 22, 2009

Weekbericht week 42 2009

Maandag en dinsdag liep alles op rolletjes en Bea is begonnen met het pakken van de koffer voor ons weekend naar Londen. Woensdagavond lekker gerepeteerd in Goedereede. Jan Bosveld, componist, was daar ook aanwezig om een impressie te krijgen van Goedereede en omgeving en te luisteren naar de muziek en capaciteiten van de muzikanten. We hadden wel een grote groep, aangezien de invallers er ook bij aanwezig waren. Lekker gespeeld en met de invallers ging eigenlijk ook alles goed. Ook allemaal ervaren musici en dan gaat het al vrij snel goed. Na afloop nog even nagepraat en dan naar huis. Morgen om vijf uur op, om met openbaar vervoer naar Schiphol te gaan en dan vliegen we naar Londen. Aanstaande zaterdag zijn de nationale kampioenschappen weer in de Royal Albert Hall. Verplicht werk is de Torchbearer, geschreven door Peter Graham. Met openbaar vervoer liep het niet zo lekker. Door een seinstoring bij Roosendaal, waren er veel wijzigingen in de dienstregelingen, maar we waren toch redelijk op tijd op Schiphol. Ingecheckt en gelijk door de douane. Kopje koffie gehaald en en kwartiertje later kwam de melding dat de gate open was. Even na half tien vertrokken en even na half tien in Londen Heathrow. Met de travelcards die we al bij de boeking besteld hadden in de underground naar Kings Cross. Binnen het uur bij het hotel, Travelodge op 5 minuten van het station. Onze koffer afgegeven en na 15.00 uur kunnen we inchecken. Terug naar het station en via de naar Covent Garden. Daar is een leuke wandeling uitgestippeld in deze leuke wijk. In de overdekte markt, waar ook veel winkeltjes zitten, gezellig druk en daar was een dame aan het zingen. Diverse opera aria's zong ze met begeleiding van een karaoke installatie. Heel goed.!!!! Daarna verder de wijk doorgegaan volgens de beschrijving van de wandeling en onze ogen weer uitgekeken. Je ziet er echt van alles. Tussen de middag een broodje (panini) gehaald en wat te drinken. Rond half 4 waren we weer bij het hotel en ingecheckt. In de reispapieren was een voucher voor een restaurant 2 maaltijden voor de prijs van 1 (exclusief drankjes) en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Heel goed en uitstekend gegeten. Daarna nog een korte wandeling gemaakt en bij een metrostation zijn we naar het hotel gegaan. Was best een lange dag. Vrijdag ochtend op tijd naar het ontbijt en goed opgeschept. Ik hou wel van een Engels ontbijt met spek, eieren e.d. Daarna naar Monument met de underground voor het bezoeken en beklimmen van de 311 treden die naar het platform leiden. Rondom is een rand van ongeveer 50 centimter tot iets meer dan een meter, waaromheen een kooi is gemaakt, zodat je niet naar beneden kan vallen (hoogte waar we staan is ongeveer 45 meter boven de grond). Prachtig uitzicht en mooie foto's en film kunnen maken. Als je het monument op zijn kant legt, komt de punt precies aan in Pudding Lane, waar de grote brand van Londen 1666 begon in een bakkerij. Daarna weer afgedaald en beneden kregen we een oorkonde waarin vastgelegd was dat we het Monument hebben beklommen. Hierna zijn we gaan wandelen langs de diverse parken in Londen. Hyde Park, Regent Park, Green Park en St. James Park. Leuke wandeling en gelukkig was het er nog lekker zonnig bij ook. 's-Middag's na onze lunch naar de Regent Hall voor kaarten van het avondconcert. Op het balkon waren nog plaatsen vrij en vanaf het balkon kan je goed kijken naar het orkest. Complete progamma van Foden's opgenomen. Na afloop naar de underground en terug naar het hotel. Was een mooie dag en goede muziek gehoord. Zaterdag weer op tijd opgestaan voor het ontbijt. Vandaag naar de Royal Albert Hall voor de kampioenschappen en ben benieuwd naar het verplichte werk. The Torchbearer is geschreven door Peter Graham en heeft vijf variaties. In de variaties komen fragmenten voor uit Resurgam, Eternal Presence, Kensington concerto, The Wayfarer en begin van het trio uit de mars Torchbearers. Het is gelukkig een melodies werk geworden met maar enkele passages die wel de techniek e.d. van het orkest testen, maar muzikaliteit is de hoofdmoot. Ik heb alle 20 uitvoeringen gehoord. Bea heeft er 19 van gehoord en vond het een heel mooi nummer. Winnaar is geworden Black Dyke, op de 2e plaats Fodens en als 3e Cory Band. Maar wat me wel opviel dat er veel nieuwe namen in de lijst staan van bands en dat de gevestigde orde het toch moeilijker krijgt. In de kwalificaties bleken ook al enkele grote namen gesneuveld te zijn. Na afloop naar Piccadily circus gegaan, waar een Garfunkel restaurant is. Lekker gegeten en daarna Soho ingewandeld en naar de Chinese wijk. Mooi verlicht, maar overal heel druk. Rond 10 uur naar het hotel gegaan en in de bar nog wat gedronken en op tijd naar bed. Zondag weer op tijd op voor het ontbijt en we hebben het ons goed laten smaken. Daarna de koffer ingepakt en afgegeven bij de receptie. Gaan we vanmiddag ophalen als we doorgaan naar het vliegveld. Met de underground naar Embankment en vandaar uit gaan wandelen. Onderweg wat gegeten bij een pub. Na de lunch verder gewandeld, maar rond een uur of drie koffie gaan drinken in een Starbucks en daarna bij het hotel de koffer opgehaald. Vanuit King's Cross station kan je met de underground naar Heathrow reizen en rond 18.30 uur waren we daar. Ingecheckt en koffer afgegeven. Rond 20.30 uur ingestapt en rond 22.30 uur weer in Nederland. Even moeten wachten op de koffer, waardoor we net de intercity trein naar Rotterdam Centraal misten en pas rond 11.15 kwam de volgende Intercity pas. Rond 12 uur in Rotterdam en daar mijn vader en moeder gebeld. Ze komen ons ophalen op Spijkenisse Centraal metro station. Even na 01.00 uur thuis en gelijk door naar bed. Maandagochtend moet ik weer om 06.00 uur weer op. Begint de nieuwe werkweek weer.