zondag, maart 11, 2007

Weekverslag week 10 2007

Afgelopen dinsdag eindelijk telefoontje gekregen dat onze auto is aangekomen.Als we op tijd betalen, mogen we de auto zaterdag afhalen. Heeft wel even geduurt, want eind mei 2006 besteld en maandag avond afgeleverd bij de dealer.
Donderdag weer een lekkere trip op de fiets gemaakt. Het weer was er ook weer eens goed voor. Afgelopen donderdagen werden toch wel geteisterd door regen of erg veel wind. Had in het begin ook moeite om in het ritme te komen, maar daarna ging het best. Lekker rondje Voorne gemaakt.
Vrijdag werd in door Ina gebeld, dat het niet goed ging met Oma. Ze had woensdag al wat ademhalingsproblemen en die gingen maar niet weg. Ook last van haar schouders en nog wat kleine klachten. Ze was toen nog goed aanspreekbaar en wist precies wat ze wilde. Donderdag nog aangekeken, maar vrijdag de arts laten komen. Na het onderzoeken van oma gaf deze aan , dat hij een heel lichte dosis morfine zou geven, om de ademhaling rustig te krijgen en haar ook rustig te houden. Maar toch Pa en Ma in Oostenrijk gebeld, om terug te komen. Eigenlijk is oma daarna langzaam afgegleden. Rond 19.00 uur was ik er ook en toen lag ze er rustig bij, maar reageerde eigenlijk bijna nergens meer op. Rond kwart over 8 naar het concert van Ons Genoegen gegaan en meegespeeld. Met Bea en mijn zus afgesproken dat ze me zouden bellen als er verandering in de situatie gekomen. Bea is gaan repeteren en mijn zus en oudste dochter zijn bij Oma gebleven. Rond 21.00 uur waren mijn ouders ook in het verzorgingshuis en alsof ze er op hen heeft liggen wachten, is ze daarna langzaam ingeslapen en rond 10.30 uur overleden. Bea kwam net daarna binnen na de repetitie en heeft mij gelijk gebeld. Was gelukkig net klaar met het concert toen mijn mobiel afging en Bea belde, dat ze overleden was en ben direct naar Nieuwenhoorn gereden.
Samen met mijn moeder en haar broer Henk, mijn zus, Bea en ik hebben we op de schouw arts gewacht en ook de begrafenis ondernemer gebeld.
Oma heeft een goed leven gehad en zeker als je ruim 97 jaar bent geworden. Af en toe was het de laatste jaren wel kwakkelen, maar ze bleef tot eigenlijk de laatste dagen altijd helder van geest.
Zaterdag de nieuwe auto opgehaald en na wat toeren zijn we bij pa en ma gestopt om te zien hoever ze waren met de voorbereiden met de begrafenisondernemer. Veel was al geregeld en sommige kleine dingen moesten nog op papier worden gezet en de kaart uitzoeken.
's-Avonds met Bea naar Nieuwe Tonge geweest voor het concert met Goedereede en ondanks alle beslommeringen van afgelopen nacht en zaterdag lekker kunnen spelen.
Vanmorgen nog een kaart bij pa en ma opgehaald en daarna door naar de generale repetitie van Voorne en Putten. Was weer een beetje chaotisch zoals andere jaren, dus het zal wel weer goed komen.

Geen opmerkingen: