zaterdag, oktober 28, 2006

Weekverslag week 1 Nieuw Zeeland.

De heenreis is zonder noemenswaardige problemen verlopen. Alles liet op rolletjes en op geplande tijd in Kuala Lumpur aangekomen. Daar stond voor ons (en nog 3 andere Nederlanders) een busje klaar en we werden zo naar het hotel in Kuala Lumpur gebracht, toch nog 70 kilometer. Groot hotel en we konden onze bagage afgeven aangezien de kamer nog niet klaar was. Direct maar doorgegaan naar Petronas torens, daar kun je namelijk gratis kaartjes krijgen voor de sky bridge. Bijna een uur in de rij, maar dan heb je ook wat. Om 11 uur mochten we naar boven en ik denk dat de foto's voor zich spreken. 's-middags konden we gelukkig al vroeg op de kamer en hebben een lekker douche genomen en daarna een uurtje geslapen. Wel de wekker gezet. Om een uur of 6 zijn we gaan wandelen door de stad ( het was nog maar 26 graden buiten) en gezocht naar een leuk restaurantje. Kwamen uit bij Friday's. Gezellig tentje met nog ouderwetse jaren vijftig en zestig muziek, maar beregoed eten. Om half tien teruggewandeld naar het hotel en even later naar bed. Volgens Bea heb ik nieteens mijn kussen gevoeld of ik sliep al (zij ook hoor).
De volgende ochtend wel weer op tijd op, want we hadden maar 1 hele dag.
Wat geshopt en daarna zijn we met de monorail door de stad gaan trekken. Leuk om te zien hoe het er allemaal aan toegaat en vooral de drukte en herrie die daar mee gepaard gaat. Bij Kuala Centraal Station naar park geweest. Vlindertuin en Orchideentuin bezocht. Er waren weinig of geen vlinders en de orchideeen waren uitgebloeid. Temperatuur was 33 graden. Daarna weer terug naar monorail bij centraal en helemaal mee naar eindpunt. We dachten daar wat te kunnen gaan wandelen, maar de moesson speelde ons parten. Even over half vijf een zware bui ( anderhalf uur of zo en de straten stonden blank).
Teruggegaan naar hotel, lekker gedoucht en daarna weer lekker gaan eten bij Friday's. Ook de terugreis naar het vliegveld herbevestigd.
De volgende ochtend lekker uitgeslapen en lang ontbeten, Vanmiddag laat gaat pas het vliegtuig, dus veel zin om nog iets te gaan doen was er niet en lekker koffie gedronken met wat erbij bij starbucks. Heerlijk en dan met een warme sugard donut.
Om 17.15 was de taxi bij hotel, Ingeladen en door en ruim op tijd bij de terminal en we konden zo door bij de douane en paspoortcontrole. Om 20.30 uur weer de lucht in. We dachten weer voor twaalf uur, maar het bleek maar 9,5 uur, dat scheelde al weer.
Rustige vlucht, alleen bij de kust van Australie waar we over heen zijn gevolgen wat turbulentie en rond geplande tijd aangekomen op het vliegveld bij Auckland. Dit licht er toch nog wel dertig kilometer bij vandaan hoor. Ray bleek onze chauffeur en praatte er lustig op los en had best nog een paar nuttige tips.
1 van de tips: Als je niet weet of je aan de juiste kant rijdt, kijk dan of je passagier als je naar links gaat in de bosjes terecht komt, dan zit je zeker aan de goede kant. (was Bea niet blij mee.)
Ingecheckt en kregen een mooie luxe kamer, aparte slaapkamer en heerlijk grote wc en doucheruimte.
Onze bagage daarna in tassen omgepakt, want deze passen makkelijker in onze camper.
Wat inkopen gedaan en daarna rustig gaan eten langs de kade. Heerlijke restaurantjes en grote maaltijden voor de helft van wat we in Nederland kwijt zijn.
Heerlijk geslapen en pas de volgende ochtend om halfj acht wakker zonder wekker. Geen last van Jet leg.

Naar sky tower geweest en de foto's vertellen denk ik wel genoeg.
Voor de rest een leuke stad om door te wandelen en met een hop on hop of bus kan je erg veel zien.
Daarna nog contact gehad met Campervan en de volgende ochtend kunnen we om 08.30 al terecht om de camper af te halen.
's-Avonds weer lekker gegeten in een Patio restaurantje. Zag er heel chique uit en prima bediening, smaakte goed en was nog goedkoper als gisteren.

De camper opgehaald en wat zaken nagelopen. Ging allemaal eigenlijk vrij makkelijk. Daarna rijden aan de linkse kant Dat valt weer erg tegen. Ook zijn we nog verkeerd gereden en hebben en omweg van veertig kilometer moeten maken voordat we weer op de route terechtkwamen.
Daarna ging het allemaal wat makkelijker en toen we eenmaal uit de drukte kwamen ging het ook steeds beter met rijden en de route volgen. Je moet toch wel wennen aan al die mensen aan de verkeerde kant (ik dus ook maar.)
Een kleine tweehonderd kilometer gereden en toen maar een camping opgezocht. Vlak bij paparoa een gevonden en het was er heelijk rustig.
Goede nacht gehad en vanochtend weer rustig doorgetrokken naar Arihapa

P.S. Op het ogenblik weer problemen met blogspot. Uploaden van foto's e.d. lukt niet. Zodra weer mogelijk, zien jullie de update verschijnen.