zaterdag, april 24, 2010

Weekbericht week 13 2010

Deze week wordt een lekker korte week. 3 dagen werken en dan anderehalve week vakantie. Maandag en dinsdag viel wel mee, maar woensdag heel erg druk. 's-Avonds de spullen gereed gezet want 1 april gaan we naar Amsterdam. Hebben we ons zelf kado gegeven want we zijn 15 jaar getrouwd. Het komt ook helemaal mooi uit, want donderdag roosterdag, vrijdag is het Goede Vrijdag (kost dus geen vakantiedag) en dan gelijk een lang weekend. Donderdag 1 april op tijd met de bus naar Spijkenisse Metro station en naar Rotterdam centraal. Onze eticket hadden we al dus we konden zo naar onze trein lopen. Even na 09.30 uur stonden we in Amsterdam. Ons koffertje opgepakt en naar ons hotel gewandeld. Daar ons gemeld en we konden de overtollige bagage daar afgeven. Na 15.00 uur zou de kamer beschikbaar zijn. Het was redelijk goed weer en het zonnetje trachtte door de bewolking heen te komen. Lekker gaan wandelen richting centrum en door de Kalverstraat. Onderweg lekker kopje koffie genomen met appeltaart en slagroom. We hadden een wandelkaart bij ons en zijn gaan wandelen langs de route. Langs Centraal Station door naar Nemo en ook foto's gemaakt van het drijvende Chinese restaurant. Daarna verder langs ARCAM en naar een oude wijk die geheel gerenoveerd is en er nu prachtig uitziet. Leuke plaatjes geschoten en nog veel meer moois gezien. Maar na drie uur wandelen waren we toch wel aan iets te eten toe. Liepen langs een restaurant en daar waren nog enkele plaatsen. We dachten een klein kopje soep te nemen en een klein gerecht, maar de soepkom was al veel groter en voller als we gedacht hadden. Ook het andere gerecht was groter als verwacht en we zaten echt vol toen we klaar waren met eten. Hierna zijn we verder gegaan naar ons hotel om ons op te frissen en we zien vanavond wel of we nog uitgebreid ergens gaan eten. Rond een uur of zeven zijn we weer de stad ingetrokken. Langs de Warmoesstraat en zo de rosse wijk in. Was er nog niet zo druk, maar na enkele andere straten door te zijn gewandeld zagen we toch meer mensen op straat. We zijn niet meer uitgebreid gaan eten maar hebben een patatje onderweg naar het hotel gekocht. Rond half 12 in het hotel en in de bar nog wat gedronken en rond 12.00 uur lagen we in bed. De volgende dag een wandeling gemaakt door het Vondelpark en door naar het Concertgebouw. Daar doorgelopen naar de Albert Cuyp markt. Alleen geen erg gehad in de Hobbema kade. Daar stonden enkele dames al weer achter het glas en probeerden klanten binnen te lokken. We zijn meer gewoon doorgelopen en naar de Albert Cuyp gewandeld. Leuk om er over heen te hebben gewandeld, maar niet veel bijzonders gezien. Daarna met de tram terug naar de Jordaan. Is gezellig wandelen en in een cafe lekker kopje koffie met appeltaart en verder gewandeld. Tegen het eind van de wandeling zagen we een lange rij mensen staan. Bleek dat we vlak bij het Anne Frank huis waren. Hierna met de tram riching hotel gegaan, ons koffertje opgehaald en terug met het trammetje naar Centraal Station. Even na 18.00 uur waren we terug in Hellevoetsluis. Zaterdag een lekkere tour gemaakt en 's-middags wat zaken in de tuin gedaan. Met de nieuwe buren willen we de coniferen rooien en een nieuwe schutting neerzetten. De coniferen zijn helemaal en zien er niet meer uit. Zondag samen wezen fietsen en bij de ouders van Bea geweest. 's-Middags lekker in het zonnetje gezeten in de tuin en genoten.